Mijn werkwijze
De werkwijze ziet er als volgt uit, maar kan uiteraard per situatie verschillen:
Stap 1: Eerste contactmoment
Heeft u een vraag of zoekt u meer informatie? Ik kan u helpen! Ons eerste contact is altijd vrijblijvend.
U kunt telefonisch, Whatsapp of via de email contact met mij opnemen. Afhankelijk van uw vraag, kan ik u
direct verder helpen. Mocht uw situatie meer complex zijn, dan maak ik met u een afspraak voor een
intakegesprek (stap 2). U kunt eventueel van tevoren bij uw zorgverzekering informeren naar de wijze van vergoeding.
Stap 2: Intakegesprek
Na ons eerste contact plannen we een uitgebreid intakegesprek. Dit gesprek kan plaatsvinden bij u thuis, bij mij
op kantoor aan huis of eventueel digitaal. U mag aangeven wat u prettig vindt.
In dit gesprek ga ik uw situatie inzichtelijk maken en kijken waar de knelpunten zitten.
We nemen de tijd om uw wensen bespreekbaar te maken en de zaken die u eerst wil aanpakken.
Het intakegesprek duurt gemiddeld 60-90 minuten, ook ontvangt u een gespreksverslag. Op basis van ons gesprek
ga ik voor u aan de slag om de mogelijkheden in kaart te brengen.
Stap 3: Informatie en oplossingen
Met de informatie uit het intakegesprek ga ik mogelijke oplossingen en regeltaken beschrijven.
Ik ga op zoek naar informatie, bellen met instanties en ik koppel de resultaten naar u terug. Ik bespreek met
u wat er mogelijk is om de situatie aan te passen. U bepaalt zelf welke oplossingen passend zijn en ook welke u
uit handen wilt gaan geven aan mij.
Stap 4: Overname regeltaken
De regeltaken die horen bij het aanpassen van uw situatie kunt u eventueel aan mij overdragen. U geeft mij de
opdracht de regeltaken uit te voeren, zodat u niet verder wordt belast. Middels een zogenaamde “Toestemmingsverklaring”
kunt u mij machtigen om contact op te nemen met instanties en zorgverleners. Ik leg de afspraken vast in een
overeenkomst en gedurende het proces koppel ik de voortgang terug en hebben wij regelmatig contact.
U behoudt de regie en bepaalt wat er gedaan gaat worden.
Bij regeltaken kunt u denken aan:
- Passende zorg, begeleiding en ondersteuning zoeken
- Indicatiestelling voorbereiden
- Contacten leggen met zorgaanbieders
- Contacten leggen met instanties zoals: CAK, CIZ, SVB
- Keukentafelgesprek voorbereiden
- Individuele of groepsbegeleiding aanvragen
- Respijtzorg organiseren
- Voorzieningen en hulpmiddelen aanvragen
- Eigen bijdragen berekenen
- Financiële regelingen onderzoeken
- Contacten leggen met werkgever
- PGB aanvraag begeleiden